Eerste kennismaking via de inhousedag

een observatie

Vragen?

Kiki de Bondt

Jonge Informatieprofessional

06 55 54 29 98 06 55 54 29 98
Stuur mij een e-mail

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws over ons traineeship.

Aanmelden

De werving van een nieuwe lichting Jonge Informatieprofessionals is begonnen. Donderdag 7 juni kwamen ruim 30 geïnteresseerden voor het traineeship naar de inhousedag. Hier konden ze kennismaken met het traineeship, het vakgebied informatiemanagement en natuurlijk proeven hoe de sfeer bij PBLQ is en de ervaringen van de huidige traineegroep horen.

Vragen?

Kiki de Bondt

Jonge Informatieprofessional

06 55 54 29 98 06 55 54 29 98
Stuur mij een e-mail

Sommigen wilden zich al gelijk van hun beste kant laten zien terwijl anderen rustig afwachtten om af en toe een weloverwogen antwoord te geven.

Het onderscheid tussen de huidige traineegroep, ook wel Jonge Informatieprofessionals aka JIP-ers genoemd, en de inhousedag deelnemers was voornamelijk zichtbaar tussen het verschil in naambordjes: waar alle deelnemers een mooi voorgedrukt naambordje hadden, hadden wij als JIP-ers onze eigen naambordjes mogen ontwerpen. Dit maakte dat het ijs al snel gebroken was, waardoor de onderlinge kennismaking erg soepel en ongedwongen ging. Na de kennismakingsronde volgde een inhoudelijke uitleg over de ins en outs van het traineeship om de deelnemers een zo compleet mogelijk beeld te geven van deze twee intensieve maar zeker kansrijke jaren. 

Informatiemanagement blijkt vaak een vaag begrip. ‘Moet ik technische kennis hebben?’ is een vaak gehoorde vraag. Om meer zicht te krijgen op het werkveld werden de deelnemers met een uitdagende casus uit de praktijk in groepjes aan het werk gezet. Binnen deze groepjes was direct het proces van rolverdeling te aanschouwen. Sommigen wilden zich al gelijk van hun beste kant laten zien en pakten de aansturing op zich, terwijl anderen rustig afwachtten om af en toe een weloverwogen antwoord te geven. Op deze manier leerden de adviseurs van PBLQ de kandidaten ook alvast kennen.

Uiteindelijk was binnen het groepje waarbij ik was aangesloten het grootste discussiepunt wat de slogan van onze campagne zou moeten worden. Dat de kick-off van de campagne en tevens het einde van deze inhousedag met een borrel ingeluid diende te worden, was echter geen punt van twijfel. Al met al zorgde deze middag en avond voor een geslaagde kennismaking tussen de adviseurs en huidige trainees van PBLQ en de mogelijke aanwinsten voor 2019!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws over ons traineeship.

Aanmelden