Timemanagement: Makkelijker papierloos werken

Gepubliceerd op

Geschreven door: Gerine Visser, directiesecretaris bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid

"Het is zo druk", is een uitspraak die je de laatste jaren bijna dagelijks hoort. Bij ons is dat niet anders en de plek waar je dat goed merkt, is op het secretariaat. Maar alsof het omgaan met die dagelijkse drukte niet genoeg was, lag er ook nog de wens om papierloos te gaan werken.

De training gaat enerzijds in op 'wat doe je nu precies de hele dag' en anderzijds biedt het handige tools om efficiënter te werken.

Twee opgaven voor het secretariaat dus, waar we wel wat begeleiding bij konden gebruiken. Begeleiding die vorm heeft gekregen door een training Timemanagement van PBLQ onder leiding van Famke de Wilde en Christina Fortunati. Nu denk je wellicht: "wat heeft timemanagement hier mee te maken?" Heel veel, kan ik wel stellen. De training gaat enerzijds in op 'wat doe je nu precies de hele dag' en anderzijds biedt het handige tools om efficiënter te werken. Het gebruik van Outlook stond daarbij voor ons centraal. Want we gebruiken Outlook allemaal al veel, op een secretariaat is Outlook het kloppend hart. Een systeem dat mogelijkheden biedt om slimmer, sneller, handiger te werken, op een papierloze manier.

Famke en Christina hebben, zowel klassikaal als via werkplekbegeleiding, alle secretaresses begeleidt en handvatten geboden om de twee opgaven op te pakken! Geen makkelijke klus, maar de fundering is gelegd en nu is het aan ons om door te pakken!