Onze leervisie

Vragen?

Christina Fortunati

Opleidingsadviseur

06 22 97 28 09
Stuur mij een e-mail

Leren doen we elke dag. Dat is nodig, want in een continu veranderende informatiesamenleving verouderen kennis en kunde sneller dan ooit. Om goed te presteren en onszelf voortdurend te vernieuwen moeten medewerkers en organisaties blijvend investeren in leren.

Vragen?

Christina Fortunati

Opleidingsadviseur

06 22 97 28 09
Stuur mij een e-mail

Bij PBLQ zien we leren als een middel om jezelf te kwalificeren, beter te presteren en je vermogen tot innoveren te vergroten. We helpen je om met de juiste kennis en vaardigheden in jouw werk resultaten te boeken en vernieuwingen aan te brengen. Wij noemen dat: de KPI van Leren.

KPI van Leren
KPI van Leren

Bij het samenstellen van onze programma’s zoeken we naar de juiste mix van leerinterventies die jou helpen om de juiste competenties te ontwikkelen die je nodig hebt om complexe vraagstukken binnen moderne organisaties aan te gaan.

Wat u als bestuurder moet weten  - 

Heeft u als bestuurder de juiste kennis en tools om informatievraagstukken te doorgronden?

Verbinder van business, IT, beleid en uitvoering  - 

Ben jij als professional al een goede verbinder?

Voor professionalisering en ontwikkeling  - 

Welke vaardigheden wil jij nog verder ontwikkelen om effectief te werken in een complexe ketensamenwerking waar mensen en systemen samen komen?

Wij bekijken elke leervraag in zijn context. Wat is er gaande, waar ontstaat de vraag en wat kan een leerinterventie daarin betekenen? Wat wil je bereiken en wanneer ben je tevreden? Is er aanvullende kennis nodig om een vraagstuk op te lossen? Ligt de oorzaak in de samenwerkingsprocessen? Is er sprake van individuele of collectieve leervragen? Of is er sprake van een combinatie van leervragen? We diagnosticeren samen met jou waar de leervragen vandaan komen en bepalen hoe je de juiste leerinterventies doet op KPI: van een online kennismodule voor individuele medewerkers, een leerwerktraject voor een team tot  een visiesessie voor bestuurders. Inhoud bepaalt bij ons de vorm van het leertraject. Online en klassikaal wisselen elkaar af in een ‘blended’ aanpak. We zetten afwisselende werkvormen in die het leerproces ondersteunen.

Zijn informatiesystemen en beleid in uw organisatie goed met elkaar verbonden?

Big data in beleid »

In onze informatiesamenleving is technologie belangrijk, maar mensen maken het verschil door problemen op te lossen, systemen tijdig aan te passen en de menselijke maat in het oog te houden. In onze leertrajecten staat daarom jouw eigen werkpraktijk centraal zodat het leren direct doorwerkt in het werk. We spreken de (veer)kracht van elke  deelnemer in het leertraject actief aan. Een veilige leeromgeving, openheid en reflectie zorgen ervoor dat experimenteren en leren van je fouten mogelijk is. Onze trainers en docenten komen uit de werkpraktijk en maken met hun ervaring en deskundigheid complexe vraagstukken voor jou praktisch hanteerbaar.

KPI is voor ons de basis van elk ontwerp voor een leertraject, training of opleiding. Voor onze opdrachtgevers is het een Kritische Prestatie-Indicator om aan af te meten of onze leertrajecten bijdragen aan beter gekwalificeerde medewerkers, betere prestaties in het werk en de juiste setting om tot innovaties te komen. Bij onze leertrajecten zijn intake en evaluatie onlosmakelijk met elkaar verbonden. We meten het effect op meerdere niveaus: tevredenheid én effectiviteit op korte en lange termijn

Leren met impact. Dat is waar wij samen met jou aan werken.